CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

12 January 2009

Kisah Kenduri & Trip to Sabak Bernam / Kuala Selangor

Mummy nak post pasal Kenduri Akikah dan Cukur Jambul Adeef. Tapi shayaanggg, gamba nan ado.. tsk..tsk..! Kamera buat hal plak mase kenduri. Nak tunggu gamba dari kamera2 org lain bejomannn..

Anyway, kenduri berjalan dgn lancar. Adeef such a good boy. Tak meragam pun. Masa org berzanji and gunting2 rambut dia, dia hanye memandang heran. Sekali dua je dia tepis2 tangan org nak gunting tu.. (ye la.. baby tua cukur jambul :p)

Thanks to all for coming.

Keesokan harinya, pegi mengantar my brother (Adeef's PakNgah) bertunang di Sabak Bernam. Ingat dekat je.. rerupanya 3 jam perjalanan.. Sakit2 tungkik Mummy. Seb baik Adeef layan tido je masa on d way. Sampai je rumah bakal-makNgah Adeef, mmg ngam2 tgh lapar. Lauk plak lauk2 kampung. Ayam masak merah, pajeri nenas, lemak pucuk. Sedaaapppp! Pastu ade acara makan ape tah yg diorg makan bungkus2 bijirin kekacang dlm daun, lipat2 then telan. Fara.. post la entry pasal ni.. ade amek gamba kan..?

Balik dari Sabak Bernam, kami anak beranak singgah solat Asar kat Kuala Selangor. Pastu Mummy nampak tren warna warni yg naik ke Bukit Melawati tu.. teruja plak nak naik. Adeef second time naik tren cemtu (first time mase kat Danga Bay). Tren tu bawak naik sampai kat atas Bukit Melawati. Maakk aii.. punye ramai org tgk monyet. Monyet pon banyak. Adeef heran tgk monyet2 tu. Monyet2 ni kalo kite pegang makanan, mmg kene serbu. Bahaya okeh! Bukan apa, takut ade jangkitan penyakit.

Lama gak lepak atas tu. Dah nampak Adeef nguap dua-tiga kali, kami pon bertolak balik Somban..

3 melayan:

~nannoor

owhh...soryy.
ada byk gmbar tp x post entry lagi.
mmg ada niat nk buat entry psal daun kaduk tu. nnt lah yea.

h0ney

dan akak singgah bukit melawati tu yek... tempat bersejarah dan byk monyet!! dah lama tak gi sana... muke adeef yg heran! hehehhe

superior

A friend told me this place I have been looking for, I come, it turned out, I have not disappointed, good Blog!
runescape money