CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 May 2009

Progress

- sekarang ni kalo saya manje2 ngan hubby, Adeef mesti jeles.. dtg terus tolak Babah dia..Kalo kami buat2 tak tau ngan dia.. dia akan nanges ngada2 siap guling-guling

- saya ada tampal byk chart kat dinding bilik. ABC ada.. 123 ada.. Alif ba ta ada.. Adeef sukaaa sgt. Dekat chart ABC tu ada gambar gajah.. Kalo saya tanya 'Where is elephant?'.. beria2 dia point kat gajah tu.. Kalo saya tutup gamba gajah tu.. dia konfius mana nak cari gajah.. hikhik..

- kalo nak tido skrg ni mesti nak cari siku atau lengan saya.. kalo tak dia susah nak tido. Kadang dia dah nak lelap, saya gantikan lengan dgn bantal peluk.. lenguh laa..

- saya perasan Adeef suka dgn benda yg ada penutup. Contohnya botol susu + penutup dia, tupperware + cover, botol mineral, etc. Dia akan leka main tutup2 benda tu.

- kalau warna, Adeef akan pilih kaler merah. Mainan block dgn ring, dia akan pick kaler merah dulu. Book dia pun kalo dia bukak page, nampak kaler merah dia akan stop kat page tu dan tenung kaler merah tu lama-lama. Memang semua baby mcm ni ke?

p/s: Mummy dah 3 kali postponed date utk Birthday Party Adeef. Nak buat Birthday party pun susah..ni belum nak pilih date utk terima menantu lagi ni.. - Ok, Mummy too advance.

0 melayan: