CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

27 August 2009

6 Ramadhan

Diam tak diam dah 6 hari kita berpuasa. Alhamdulillah saya dapat menyempurnakan ibadah ini dgn keinzinanNya.

Hari pertama dan kedua berpuasa, saya berada di Seremban bersama2 keluarga tersayang. Macam bessttt je dpt bgn sahur dan berbuka beramai2. Semua adik beradik balik.. First day biasa la..mesti melepet punya sbb badan masih belum dpt sesuaikan diri lagi. Pagi2 lagi saya dah tersasul..bagi Adeef makan roti, pastu mcm biasa dia pun suapkan skali kat mulut saya, saya pon selambe je makan.. choyy.. seb baik teringat dan cepat2 keluarkan balik walaupun suku pertama roti tu dah selamat smpai ke tekak saya.. ;p Tghari agak mencabar jugak sbb suapkan Adeef makan, tergugat tgk nasik walaupun lauk ikan goreng + kicap aje. Pastu bleh plak Adeef request nak air sirap.. pergghh!! (hek eleh..ngalah budak2).

Hari kedua, berjalan seperti biasa. Hujan sepanjang hari so tekak takde la terasa haus sgt. Cuma perut je yg berkeroncong. Tambah pulak Adik dah start pandai kicking. Lapar agaknye kat dalam tu. Sabar eh sayang.. Mummy puasa ni. Nati buka kita minum air bandung soda banyak2 sampai sengkak perut okey.. :)

Hari ketiga dah start kerja. Selalunya saya pergi kerja naik tren komuter, tapi hari ni nak try drive sbb konon2 balik awal dan boleh sampai rumah awal. Saya off duty pukul 5pm, terus cargas balik. Keluar je M*valley ni dah jem..jem..jem..jem.. sepanjang2 jalan nak balik. Macam nak menangis bwk kereta. Sampai rumah pukul 6.30pm..Fuhh..1 stengah jam perjalanan. Padahal kalo hari biasa boleh je sampai dlm stengah jam. Kaki sakit, tangan sakit, kepala sakit.. Esoknye, saya tekad nak naik komuter balik.

Hari keempat dan sampai la hari ini, saya pergi dan balik kerja naik komuter je. Lagik senang. Rileks. Pergi balik boleh tido. Orang tak ramai, seat byk gak kosong. Kalo penuh pun mesti ade je org akan bangun kasik saya tempat duduk. Tihihihi.. perut ai dah nampak ler.. saje je pon pakai baju pregnan. Makanan utk berbuka, saya beli je lauk dan kuih muih yg ade jual kat M*valley ni. Nasib baik harga dan rasa boleh tahan lagi. Kalo Bee nak tambah apa2, dia akan singgah mana2 pasar ramadhan masa dia on the way balik kerja.

Weekend ni kami nak pergi shopping baju raya Adeef. Nak beli samping dgn songkok dia. Wahh..tak sabarnye!! Baju raya yg dah beli kene sorok. Kalo Adeef nampak mesti dia ngenget2 nak pakai. Simpan raya la nak oii.. Baju saya pulak mmg dah siap. Baju muat tapi kain sendattt.. huwaaa.. tempah aritu masa belum tau preggy lagi. Kene la cari baju lain raya ni. Mintak2 jumpa yg sedondon.

Harap-harapnya, saya di beri kekuatan utk berpuasa penuh tahun ni.. InsyaAllah. Tak yah nak ganti2 puasa dah.. :) Oh ya! Malam esok ada Nur Kasih.. tak sabar!!

Adeef pose tak?? *dia angguk jerr*