CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 November 2009

Upset

sekadar luahan hati..

Pagi tadi saya dapat email mengatakan saya akan diperhatikan sbb selalu berfacebook ketika di ofis. Owh.. baru saya tahu tak boleh main facebook di ofis rupanye. Sbb selama ni ramai je yang main kan.. tapi kenapa saya sorang dan partner saya je kene?

Rupa-rupanye ade dalang (or jalang?) di sebalik semua ni. Ada org report pasal saya. Katanya saya selalu tak buat kerja. Main facebook jeeerrr.. buat keje pon selalu salah.. WTF !! (ini first-time saya mencarut di blog!). Setelah menyoal siasat.. saya dah dapat clue siapakah dalang (or jalang?) itu. Mmg dah agak. Kalau dilihat pada paras rupa, pijak semut pon tak mampos. Selama ni tergedik-gedik di depan saya mintak tolong itu ini, rupanya menikam dari belakang. Saya mencari-cari juga, apa kerja saya yang dah saya salah buat? Kalau ada, kenapa tak refer pd saya terus? Kenapa perlu berckp pada org yang xtau apa-apa pasal kerja saya?

Saya terduduk dan terdiam. Selama ni saya tak pernah menganiaya org terutamanya rakan sekerja. Sbb saya selalu menasihatkan diri, ofis ni tempat cari rezeki. Rezeki yang diterima tu untuk membantu keluarga dan membesarkan anak2. Jadi kenapa perlu ada hasad dengki ketika mencari rezeki? Saya buat baik dgn orang, mcm ni org balas kebaikan kita. Malas dah nak buat baik.

Org itu mungkin dengki sebab kerja dia sgt stress.. dan kerja saya sgt leisure. Sebenarnya, kita boleh control kerja kita sendiri. Kalau kita tak suka dgn kerja kita, mmg la stress.. pada saya, saya suka dgn kerja saya. Tu sebab saya jarang nampak stress walaupun kerja banyak. Saya bekerja secara sistematik. Kalau dah rasa tak mampu nak buat kerja, stop sekejap. Cari benda yang boleh rileks kan diri. Then sambung la balik. Tak perlu paksa diri. Oh.. si j/dalang itu pernah bgtau pada yang lain dia teringin nak join team saya. Dulu dia pernah apply tapi direject sbb saya dah calon yang sesuai.. bukan dia. Tu sebab dia masih berdendam dgn saya kot.. hahaha~ Atau pun dia sengaja mengadu pada sipolan dgn harapan hendak mencucuk jarum (sebab si polan ni jantan bleh tahan hensem la konon) dan meraih simpati. Lalu sipolan pon menghantar email sedemikian rupa untuk memuaskan hati si j/dalang. Kalau tak nanti si j/dalang nak ngadu kat bos sipolan. Harus la sipolan gelabah kann..

Sekarang ni, matlamat saya hanya satu, membersihkan nama yang dah hampir nak tercemar ni. Saya takkan mengalah. Kebenaran harus ditegakkan. Yer, saya tau bermain facebook di ofis itu satu kesalahan, tapi tak perlu la bercerita benda2 yang tak betul kepada org di belakang saya.

Ok la. Dah lega dah. Nak main online game jap. Pastu nak surf porn. Tgk la nanti, ade org nak report ke tak.