CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

11 July 2011

Bake Cookies with Chef Adeef

Aritu aku teringin nak makan choc chips buat sendiri. Gugel2 resepi, pegi care4 beli brg, terus balik and buat. Sebelom tu kene tidokan si kecik tu dulu. Kalo tak, aku kemana, cookies kemana..



Adeef kali ni behave je tengok aku putar2 butter + telor. Sebab aku dah bgtau dia kalo nak tolong Mummy, kene duduk diam2. Nanti Mummy kasi abang buat cookies.


Kusyuk gile dia tgk aku buat adunan. Pastu masa nak letak choc chips aku suruh dia letak. Tersipu2, berseri2 muka dapat tolong.




penuh hemah letak choc chips




satu susun, satu masuk mulut.. tepong mentah tu pon selamat masuk mulut dia gak





nak kasik menarik, aku suruh dia tabur colour rice tu..





tadaaa.. choc chips cookies Adeef dah siap.. Sedap!




he is so proud of his cookies!


Masa cookies tu kat dalam oven tengah mengembang2 dia terjerit2 panggil aku.

"Mummy..tengok! tengok! cookies tu tuka jadi gumok2"


Masa Babah dia balik keje, dia bercerita lagi..

"Abang buat kicik2 je, mummy yang buat jadi gumok"




hehehehe.. :p