CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

03 September 2008

Adeef at Nursery

Semalam Mummy hantar Adeef kat nursery (bwh rumah kami je nursery ni). Risau juga Mummy takut dia buat perangai taknak-letak-bawah dia tu. Memula masuk bilik baby tu, dia mcm blur-blur. Mata dok pandang2 keliling. Bila nampak ramai budak2, dia jadik excited! Mummy panggil2 pun tak layan. Sebok pandang the kids main. Tak lama tu dia ngenget2 dah lapar. Mummy bf dia skejap terus tido. Then Mummy letak dia atas bouncer terus (this nursery practice tido atas bouncer - buai not allowed)
Sepanjang hari Mummy doa + harap sgt Adeef tak meragam duduk kat nursery. Kesian jugak, tapi nak buat mcmane. Kalo diberi pilihan, Mummy rela je dok rumah jaga Adeef. Bila Mummy usulkan perkara tu kat Babah, Babah akan diam seribu bahasa.. hmmm~
Petang, masa Mummy gi amik Adeef kat nursery, dia tgh tido. Alalala... kesiannye Mummy tgk. Yang bestnye Adeef tido meniarap + berbarut + bermitten (mcm klakar plak sbb Adeef dah lama tinggalkan barut+mitten tu). Mummy tak penah ajar Adeef tido meniarap selama ni. Teacher dia ckp dia tido lama. Wahhh..kene tuka style tido ni. Teacher dia pon ckp Adeef kuat menyusu dan takde la byk ragam sgt. Cumanya time nak tido ade sedikit cranky. Mummy sedikit lega.. Harap2 Adeef dapat sesuaikan diri dia dgn nursery tu..

p/s: thanks to MakLang Uda and MakTeh Akin sbb tulun jaga Adeef masa cuti Merdeka aritu. Adeef dah pandai ikut org nyanyi lagu Twinkle-Twinkle Little Star :p
p/s: Selamat berpuasa kepada semua. Tahun ni Mummy nak puasa penuh.. yay!

1 melayan:

nannoor

hisyyy geram lah dgn budak debot nih!! mesti makin debot.. berat 6.5kg, kalah laaa tasneem. keh keh keh.
rasanya kan kak, baby ni dia pandai nak bawak diri bila kita takde.

nnt masuk blog tasneem eh, nak letak gmbar tasneem & adeef kt JB aritu. ;P